Obvestilo o uporabi piškotkov

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska.

Več o tem
Iskalnik pnevmatik
Širina: 
Presek: 
Premer: 
Znamka: 
Tip: 
Boltez d.o.o.
Cesta Staneta Žagarja 58c
4000 Kranj

tel.: 04/2014-050
fax: 04/2014-053

DELOVNI ČAS:
pon-pet: 8:00-19:00
sob: 8:00-12:00




4x4

Nekaj napotkov za voznike terenskih – OFF ROAD vozil

Vožnja po neutrjenem terenu nam lahko nudi občutek prostosti in veliko zadovoljstva, vendar zahteva od voznika veliko mero znanja, izkušenj in spretnosti. Dovolite, da vas opozorimo na nekaj pomembnih stvari:
  • Pravi vozniki terenskih vozil so praviloma vedno prijatelji narave in vozijo samo tam, kjer je to dovoljeno. Dobri vozniki ne vozijo prehitro, temveč s primerno hitrostjo, ki jim omogoča da nevarnosti in ovire pravočasno opazijo, se jim izognejo oz. jih premagajo.
  • Prave pnevmatike skrbijo za dober oprijem na neutrjenih tleh – ker praviloma pri vožnji po terenu znižamo pritisk v pnevmatikah, se pnevmatike bolj “posedejo” in je tako stična površina s podlago večja. Zaradi tega se avtomobil manj pogrezne, kolesa pa se tudi na mehkem terenu ne vrtijo v prazno.
  • Preden se odpravite na vožnjo po terenu, morate svoje vozilo dobro poznati – poznati morate vse posebnosti – pri vožnji ne boste več imeli časa za branje navodil!
  • Izkušeni terenski vozniki se na pot nikoli ne odpravijo sami, saj vsaka vožnja po terenu predstavlja riziko – zato vam priporočamo, da imate vedno s seboj vlečno vrv – morda bo prav zaradi tega lahko kdo pomagal vam ali pa boste vi komu priskočili na pomoč.
  • Zahtevnejše terene je priporočljivo vedno najprej prehoditi peš. Samo tako se lahko prepričate npr. o globiti vode, ki jo nameravate prečkati.
  • Priporočamo vam, da vključite štirikolesni pogon preden začnete z vožnjo po terenu. Pri posebej težkih odsekih, zahtevnejših vzponih in spustih je potrebno dodatno vključiti reduktor. Prestavljamo – iz ene prestave v drugo – vedno na ravnini in nikoli na naklonu.
  • Prepreke kot so večji kamni je najboljše prevoziti – nikoli jih ne smejo priti med kolesa, saj se lahko zgodi, da nasedemo.
  • Skoke s terenskom avtomobilom moramo preprečiti. Pri skoku se kaj lahko zgodi, da izgubimo oblast nad vozilom, poleg tega pa lahko poškodujemo sicer robustno tehnologijo vozila.
  • Če je le mogoče se izogibajmo prečni vožnji po strmini. Nevarnosti, da se vozilo bočno prevrne se izognemo, če vozimo naravnost navzdol. Diagonalno vozimo le, če naletimo na prepreko oz. na žleb, da s tem preprečimo nased vozila ali nased oz. nalet odbijača na podlago.
  • Na strmih poteh praviloma zaviramo z motorjem – vozimo v najnižji prestavi z vključenim reduktorjem. Nikoli ne pritiskajmo sklopke! Na zavoro pritisnemo samo v izjemnih primerih in v intervalih – sicer blokiramo zavore in avtomobila ne moremo več voditi. Če vozilo začne drseti ali se sukati okoli navpične osi, po potrebi dodamo plin.

In še najvažnejše

Po terenski vožnji moramo avtomobil in seveda pnevmatike pregledati, če med vožnjo nismo česa poškodovali. Opozarjamo vas, da tudi manjše poškodbe pri hitriejši vožnji na cesti lahko znatno vplivajo na vašo varnost!


Zračni tlak

Pnevmatika lahko opravi svojo nalogo – da vzdrži obremenitev in pritiske s strani – samo pod pogojem, da je napolnjena z ustreznim zračnim tlakom.

Zračni tlak določa zmogljivost pnevmatike. Skrbno preverjanje in polnjenje pnevmatik s pravilnim zračnim tlakom nam omogočajo:
  • optimalne vozne lastnosti vozila in
  • zanesljivo uporabo pnevmatik,
  • udobno vožnjo,
  • višjo življenjsko dobo pnevmatik in s tem večjo gospodarnost.
Pnevmatike so eden najpomembnejših delov avtomobila, kajti pnevmatike so edina stična točka vozila s cestiščem oz. s podlago, po kateri vozimo – ali drugače povedano pnevmatike držijo smer vozila, prenašajo na podlago sile pospeševanja in zviranja. Zaradi tega so pnevmatike obremenjene na dva načina:
  • vertikalna (navpična) obremenitev zaradi različnih obtežitev vozila,
  • horizontalna obremenitev zaradi sil pospeševanja, zaviranja, vožnje v zavojih.
Horizontalen prenos moči na pnevmatike je posebej pomemben pri voznih lastnosih in pri legi vozila na cestišču. Zaradi tega vas posebej opozarjamo, da nikdar ne vozite s prenizkim zračnim tlakom. Prenizek zračni tlak negativno vpliva na vozne lastnosti vozila, kar se posebej pokaže v kritičnih situacijah – pnevmatike se lepše kotalijo in enakomerneje obrabijo, če so napolnjene s pravilnim zračnim tlakom.

Ne pozabite: vi upravljate krmilo, pnevmatike vas vodijo! Vedno se držite navodil proizvajalca pnevmatik – ob upoštevanju obremenitve vozila!


Zračni tlak pri terenski vožnji

Zaradi manjših hitrosti pri vožnji po terenu lahko pnevmatike pri enaki obremenitvi vozimo z manjšim zračnim tlakom kot sicer. Z znižanjem zračnega tlaka se:
  • izboljša vleka na neutrjenem terenu in
  • izboljša čiščenje dezena.
Zaradi boljšega vzmetenja (poseda) pnevmatike se poveča stična površina pnevmatike s tlemi, večja površina dezena oprijema podlago in pnevmatika se lahko bolje prilagodi tlem. Trakcija na neutrjeni podlagi se zaradi tega občutno izboljša. Zaradi večje valjavosti se pnevmatika boljše čisti, kar še dodatno pripomore k boljšemu oprijemu.

Če vozimo z zmanjšano hitrostjo lahko so lahko pnevmatike bolj obremenjene – vendar moramo upoštevati navodila.

Potniških pnevmatik BF Goodrich (P) po navadi ne polnimo s tako visokim zračnim tlakom kakor pnevmatik BF Goodrich za lažje kamione (LT). Zaradi tega so pri potniških pnevmatikah (P) dodatne obremenitve možne samo z zvišanjem zračnega tlaka. Zvišanje nosilnosti narašča hitreje kot zvišanje zračnega tlaka, zato naj vam bo v pomoč naslednja tabela:
km/hDodatek nosilnosti  v %Zvišanje zračnega  tlaka - barov
60+ 10+ 0,1
50+ 15+ 0,2
40+ 25+ 0,3  
30+ 35+ 0,4  
25+ 42+ 0,5

Če vozite po zahtevnejšem – npr. skalovitem terenu, nižanje zračnega tlaka nikakor ni primerno. Pnevmatika z višjim zračnim tlakom je odpornejša na udarce in poškodbe.


Tehnika vožnje in tehnologija vozil 4x4

Področji tehnika vožnje in tehnologija vozil 4x4 si lahko ogledate na naslednji povezavi.